U tevreden, Peter tevreden

Peter is al 26 jaar schade-expert. Hij heeft er iedere ochtend weer zin in om er een leuke werkdag van te maken. En behandelt de ZLM klanten zoals hij zelf ook behandeld wil worden.

Hij kan zich namelijk vreselijk ergeren aan bedrijven die hem niet klantvriendelijk behandelen. Vaak heeft Peter na een diefstal- of total loss schade al snel persoonlijk contact met de klant. Voor veel mensen is hun auto een waardevol bezit. En als een auto gestolen of total loss verklaard is, kan dat best heftige reacties oproepen. Door snel en vriendelijk uit te leggen wat er gaat gebeuren, lukt het vrijwel altijd om een geëmotioneerde klant tot bedaren te brengen. Gelukkig kan hij veel klanten onverwacht gunstig bericht geven omdat ZLM de aanschafwaarde vergoedt in plaats van de dagwaarde. Niemand leest voor zijn plezier de voorwaarden als hij een verzekering afsluit, pas bij schade merk je of je goed verzekerd bent. Dan valt het mee als je nog meer terugkrijgt dan verwacht.

Peter is ook NIVRE-registerexpert. NIVRE staat voor Nederlands Instituut van Register Experts. NIVRE-experts worden regelmatig bijgeschoold, zowel op vaktechnische onderwerpen als op dienstverlening en communicatie. 's Ochtends met een glimlach de deur uit gaan heeft hij daar niet geleerd. Dat zit gewoon in zijn genen.